مدیریت رفاه کارکنان

امور رفاهی عبارت است از مجموعه عملیاتی که باعث حل مشکلات کارکنان شده و نیازهای داخل و خارج سازمانی آنها (اعم از نیازهای مادی و معنوی و روانی) را حتی‌المقدور مرتفع می‌سازد و آنها را از نظر جسمانی و روانی سالم نگاه می‌دارد. بدین ترتیب، سازمان‌های مختلف نسبت به احتیاجاتی که کارکنان دارند در حد توان خود برنامه‌های رفاهی مختلفی را اجرا می‌کنند .
رفاه کارکنان از جایگاه خاصی در فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برخوردار می باشد و لازم است همان طور که مسوولین محترم دانشگاه مساعی خود را در جهت گسترش تمامی زمینه‌ها برای الگو قرار دادن دانشگاه بکار می برند در زمینه رفاه کارکنان اقداماتی انجام دهند که بتواند الگویی برای سایر دانشگاه‌ها باشد. مسلما با ایجاد رفاه نسبی و رضایت کارکنان، انگیزه آنان برای ارایه خدمات بیشتر و با کیفیت که اثرات آن زمینه ساز فعالیت‌های دانشگاه می باشد، بیشتر می شود و می‌توان با مدیریتی صحیح با استفاده از منابع دانشگاه، کمک کارکنان و سایر منابع خارج دانشگاه، رفاه کارکنان را به نقطه مطلوب در مدت کوتاهی رساند و با ارایه خدمات مشاوره‌ای،آموزشی و ظرفیت سازی، سیاحتی زیارتی، تهیه لوازم مورد نیاز کارکنان، گسترش فضاهای ورزشی، مسکن، وام‌های مختلف و خدمات درمانی نسبت به افزایش سطح رفاه کارکنان اقدام نمود
مدیریت رفاه کارکنان
مديريت رفاهي از مباحث بنيادي حوزه پشتیبانی دانشگاه بوده و مي باشد و نقش پررنگ و تأثيرگذاري در شكل گيري انگيزه ها،پتانسيل و بهبود عملكرد يك سازمان را ايفا
مي كند.افزايش تسهيلات رفاهي از جمله ايجاد زمينه هاي گردشگري،تفريحي،ورزشي و رفاهي همواره باعث بالا رفتن انگيزش و بهره وري كاري خواهد بود.
دامنه تسهيلات رفاهي و خدماتي ارتباط تنگاتنگي با نوع نگرش سيستم مديريتي دانشگاه دارد كه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داراي امكانات رفاهي نسبتاً ‌مناسبي مي باشد و مديريت آن از سالهاي گذشته تاكنون تلاش نموده تا با توسعه فعاليتها، امكانات و يا تسهيلات رفاهي خستگي امورجاري پرسنل را برطرف نمايد.
شرح وظایف مسئول اداره رفاه

- برنامه ريزي و نظارت و اداره امور رفاهي و گردشگري كاركنان از قبيل مهمانسراي مشهد، و نگهداري و توسعه امكانات مجموعه هاي تابعه.
- برنامه ريزي و تلاش به منظور توسعه و تربيت تسهيلات رفاهي كاركنان با هماهنگي مراجع زيربط و انعقاد قرارداد با مجموعه هاي فرهنگي،ورزشي،تفريحي و ارائه تخفيف جهت استفاده همكاران همانند   مجموعه انقلاب،كارت استخر پاركها و...
- برنامه ريزي و نظارت بر انجام امور مربوط به تسهيلات بانكي همانند وام هاي خريدخودرو،خريد لوازم منزل و قرض الحسنه و...كه تاكنون بصورت مستمر و بدون هيچگونه محدوديتي پرداخت گرديده است.
- برنامه ريزي و برگزاري و ارزيابي سفرهاي زيارتي،سياحتي همانند عتبات عاليات و سويه و...تورهاي يكروزه و چندروزه با برنامه منظم هر ماهه مثل قم و جمكران.
- ارتباط با ادارات رفاه سازمانها و دانشگاههاي ديگر و برنامه ريزي جهت استفاده از امكانات رفاهي آنان.
اعطاي وام هاي ضروري بر حسب ضرورت بين پرسنل دانشگاه.

بالا